چاپ خبر
دبیرستان هوردخت متوسطه 1 دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۴۰۳
ماتریس آیزنهاور
بررسی ماتریس آیزنهاور 

نتایج پژوهشی نشان می دهد که مسئولیت پذیری تحصیلی بر خودکارآمدی تحصیلی تاثیر مثبت دارد. هرقدر فرد در قبال وظایف آموزشی اش مسئولیت پذیرتر باشد، طی زمان، خودکارآمدی تحصیلی او افزایش می یابد. مسئولیت پذیری یک تعهد درونی است که فرد تعیین می کند که باید مطابق با توانمندی و منطق باشد.
در قدم اول، پذیرش وظایف، شرایط و تعیین اهدافمان به ما کمک می کند تا بتوانیم اولویت بندی خوبی داشته باشیم. ماتریس آیزونهاور برای شناسایی اولویت ها در زیر آورده شده است
پس از بررسی اولویت ها، با رساندن فرزندانمان به این باور که آن ها از عهده تمامی تکالیفی که بر دوششان است برمی آیند، می توانیم انگیزه درونی آن ها را افزایش دهیم. که خود منجر به افزایش مسئولیت پذیری می شود.
انتهای پیام/.